گرامی داشت از هفته جهانی کارآفرینی

هفته جهانی کارآفرینی یک برنامه هماهنگ جهانی برای ترویج، تشویق، رشد و توسعه کارآفرینی است که همه ساله در 170 کشور دنیا برگزار می‌شود. دانشکده اقتصاد در راستای اهداف درازمدت و دسترسی به اهداف پلان عملیاتی سال 1402 خویش از هفته جهانی کارآفرینی گرامی‌داشت به عمل آورد.
برنامه با تلاوت آیات چند از کلام الله مجید توسط قاری میرسالار امیری آغاز گردید، سپس دکتر نجیب الله ارشد رئیس دانشکده اقتصاد راجع به کارآفرینی سخنان خویش را ایراد فرموده و بیان نمود که کارآفرینی یک پروسه تخریب خلاق است که از طریق آن ایده‌ها تبدیل به محصول می‌گردد. فردی که مسئولیت نهایی این پروسه را به عهده دارد کارآفرین نامیده می‌شود. هدف اساسی این پروسه بدست آوردن سود می‌باشد اما تحقق این هدف با ریسک همراه است. با توجه به اهمیت کارآفرینی در جامعه، دانشکده اقتصاد کاتب چشم انداز پنج سال آینده خویش را تبدیل شدن به دانشکده کارآفرین در سطح کشور معرفی نموده است و در این راستا تلاش نموده است که ضمن هماهنگ نمودن سرفصل‌های درسی با کارآفرینی و ایجاد حس کنجکاوی در دانشجویان، برنامه‌های جانبی دیگر همانند شریک سازی تجربیات کارآفرینان موفق و مسابقه مقاله نویسی با موضوع کارآفرینی را برگزار نماید. دانشکده اقتصاد در سال‌های بعد برنامه‌های کارآفرینی را تخصصی‌تر و در سطح وسیع‌تر برگزار خواهد نمود.
در ادامه مطیع الله قاضی زاده موسس گروپ کمپنی‌های بسوی آبادی افغانستان تجربیات خویش را با محصلان شریک نموده و بیان نمود که در راستای تبدیل شدن به یک کار آفرین موفق باید از مراحل اقدام، کارمندی، فراگیری مهارت، استعداد‌یابی و خود اشتغالی بگذریم.
سپس حفیظ الله شجاعی موسس وب‌سایت click.af و Ahil.af تجربیات خویش را شریک نموده و درباره فرصت‌ها و چالش‌های فرا راه کارآفرینان در بازار کار افغانستان صحبت نمود. ایشان افزود که بازار کار افغانستان یک بازار دست نخورده است و فرصت‌های بی شمار کارآفرینی در آن موجود می‌باشد.
در پایان برنامه لوح تقدیر به پاس حضور موثر و شریک سازی تجربیات به آقای شجاعی و قاضی زاده تقدیم گردید.
0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-05-10