ورکشاپ تصمیم گیری خلاق برای کارمندان

دانشکده اقتصاد باورمند است که یک سازمان زمانی پیشرفت خواهد کرد که کارمندان آن بتوانند در پرتو قوانین و مقررات و در راستای اهداف سازمان مشکلات و چالش ها را به صورت خلاقانه حل کند و در زمینه پیشبرد امور تصمیم خلاقانه بگیرد. تصمیم گیری خلاقانه می تواند هزینه های اداری را کاهش دهد، طی مراحل اداری را کوتاه تر کند، میزان رضایت مراجعین را افزایش دهد.

دانشکده اقتصاد با درک اهمیت تصمیم گیری خلاق در سازمان، آموزش کارمندان در مورد تصمیم گیری خلاق را در پلان عملیاتی سال 1402 خویش گنجانده بود تا بتواند بهره وری در سازمان را افزایش دهد. برای تحقق پلان عملیاتی خویش این ورکشاپ روز شنبه مورخ 29/7/1402 با اشتراک 18 تن از کارمندان اداری دانشگاه و با حضور آمرین دیپارتمنت های اقتصاد تجارتی و اداره تجارت برگزار گردید.

این ورکشاپ ساعت 2 بعد از ظهر در سالن جلسات دانشگاه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز گردید و سپس استاد عزت الله کریمی آمر دیپارتمنت اداره تجارت تصمیم گیری خلاق را تعریف نمود و در مورد اهمیت و نقش آن در سازمان با ذکر مثالهای صحبت کرد که چگونه شرکت هایی مثل سامسونگ با تصمیم گیری خلاق توانست در بازار تولید موبایل پیشرفت نماید و شرکت هایی مثل نوکیا نتوانست هماهنگ با بازار حرکت کند.

در ادامه استاد محمد کریم فهیمی در مورد تصمیم گیری خلاق در سازمان های خدماتی صحبت نمود. استاد محمد کریم فهیمی در ابتدا مفهوم تصمیم گیری را توضیح داد و آن را به معنای فرایند انتخاب تفسیر کرد و بیان نمود که  ضرورت تصمیم گیری به دلیل مواجهه با حق انتخاب های مختلف صورت می گیرد. بعد از آن مراحل تصمیم گیری را توضیح داد و بیان کرد که شامل مراحل انتخاب، جمع آوری معلومات و ارزیابی روش های جایگزین می باشد. سپس استاد گفت: تصمیم گیری یا انتخابی عقلانی می باشد که بتواند کارایی اقتصادی را تامین کرده باشد؛ بدین معنا که بیشترین بازدهی را با کمترین هزینه برای سازمان داشته باشد.

بعد از آن استاد مهمترین عناصر تفکر خلاق را بیان نمود که عبارتند از :

  1. توانایی تجزیه و تحلیل پدیده های
  2. بررسی چیزهایی که قبلا وجود نداشته است
  3. حل مشکلات و موضوعات مهم
  4. سازمان دهی

در پایان برنامه استاد یک موضوع را مطرح نموده و از اشتراک کنندگان خواست راه حل های خود را در مورد آن ارائه کنند و استاد نسبت به خلاقیت راه حل های پیشنهادی توضیح داد.

0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-05-02